وِندُر در فروشگاه های زنجیره ای

امروزه با گسترش روز افزون فروشگاه های زنجیره ای ، توجه به دو اصل در کسب و کار لازمهء بقاء در بازار می باشد. آن دو اصل به نظر شما چیست ؟ اصل اول ، اعتماد سازی بازار به برند فروشگاه و اصل دوم، بهینه سازی هزینه تمام شده کالای قابل عرضه (قیمت خرید + هزینه های حمل ، انبارش و فرایند های منتهی به فروش) است. سرویس شناسنامه الکترونیک کالای وِندُر پاسخگوی این نیاز شما می باشد. در اصل سرویس وِندُر با جمع آوری اطلاعات توصیفی کالا از تامین کننده(عرضه کننده کالا) و نشر (در اختیار گماردن) شاخص محور این اطلاعات به توزیع کننده (فروشگاه های زنجیره ای) این امکان را می دهد که منحنی اقبال مشتریان و بهینه سازی هزینه تمام شده را به بیشینه ترین نقطهء خود برسانید . و در نهایت به عنوان یک راهکار اطلاعاتی در عرصه فروش کالا نقش ایفا نمایید .

ارزش افزوده ی وِندُر در سازمان

فروش
• اعتماد سازی از طریق قراردادن اطلاعات کالا در اختیار مصرف کنندگان
• ارتقای سطح آگاهی مصرف کننده نسبت به کیفیت و سایر اطلاعات توصیفی کالای قابل عرضه از طریق دسترسی آسان به اطلاعات توصیفی کالا
• شفاف سازی و ایجاد جریان آزاد اطلاعاتی
• جذب موثر مصرف کنندگان جهت دستیابی به اطلاعات کامل تر و امکان مقایسه کالاها نسبت به رقبا
• حذف خلا اطلاعاتی میان عرضه کننده و پرسنل فروش
• بهبود فرآیند های نگهداری از مشتری
• دسترسی آسان پرسنل فروش به اطلاعات و کاهش هزینه های آموزشی و ایجاد زیرساخت لازم جهت بستر مدیریت دانش مناسب
• کاهش هزینه های مربوط به نیروی انسانی
تامین
• کاهش نرخ خرید کالا با حفظ کیفیت
• کاهش نرخ حمل و نقل کالای قابل تامین
• دسترسی به مراکز توزیع قانونی کالا
• دسترسی به اطلاعات مرتبط با عرضه کنندگان مشابه کالاهای قابل تامین
• دسترسی کم هزینه به خوراک اطلاعاتی به هنگام برنامه ریزی
انبار
• توسعه نظام اطلاعاتی شبکه رادیویی کالا در بستر RFID
• دسترسی به اطلاعات کالا قبل از انبارش
• کاهش هزینه های ناشی از تشدید
• افزایش تسلط پرسنل انبارش و انبارداری به شناخت کالای انبارش شده
• تهیه کارت شناسایی کالا به منظور پیشگیری از ابهام مبدا کالا
• امکان بازرسی از راه دور
• تسهیل در صدور کد در واحد طبقه بندی کالا
• دسترسی اسان به داده های توصیفی کالا به هنگام صدور کد
بازارپژوهی
• شناسایی کالا های فرصت
• شناسایی شرکت های فرصت
• شناسایی پراکندگی توزیع کننده های کالاهای در دسترس بر اساس جغرافیا
• شناسایی محل استقرار کالاها
• تحلیل کیفی کالاهای موجود در بازار

یک سوال : وِندُر چه سود و ارزش افزوده ای به کسب وکار یک فروشگاه زنجیره ای می افزاید؟
همانطور که در مقدمه اشاره شده در بازار توام با رکود ایران، اطلاعات در بهینه سازی هزینه تمام شده و نیز حفظ اقبال مشتری به فروشگاه شما حرف اول وآخر را می زند . حال سرویس وِندُر با خوراکهای اطلاعاتی که مهیا نموده و به شما عرضه می نماید این نیاز را تماماً پاسخ می دهد .
فرصت هایی که ، اطلاعات توصیفی کالا در تحقق هدف بهینه سازی قیمت تمام شده و رشد اقبال مخاطبین فروشگاه ایفا می نماید :
همانطور که در مقدمه اشاره شد دسترسی به اطلاعات نامتقارن کالا از یک سو عامل موثری است در مدیریت هزینه های تامین (فرآیندهای خرید)کالا و از سوی دیگر نقش به سزایی در افزایش اقبال مخاطب فروشگاه دارد . باید در نظر داشت که برای اثبات این ادعا نیاز است اجزای تعیین کننده را شناسایی نمود و سپس فرصت هایی که خدمات اطلاعاتی سرویس وِندُر در این اجزا با هدف کاهش و بهینه سازی قیمت تمام شده و افزایش اقبال مخاطبین به خرید کالا ایجاد می نماید را تشریح نماییم .
کاهش هزینه های دسترسی به اطلاعات کالا و رشد اقبال مخاطبین در فرایند های منتهی به فروش
1- اعتماد سازی از طریق قراردادن اطلاعات کالا در اختیار مصرف کنندگان
اعتماد سازی برای فروش مهمترین چیزی است که در بازاریابی، باید به آن اهمیت داده شود. برای ساختن این اعتماد باید بدانید مزیت ها و برتریهای کالای مورد عرضه شما چیست و بتوانید با رعایت صداقت و انصاف آن را به مصرف کننده معرفی نمایید. با این کار اعتماد مصرف کنندگان به سمت فروشگاه شما سرازیر خواهد شد.
روش اجرایی :
مکانیزم پیاده سازی این نظام اطلاعاتی به اینگونه می باشد که به ازاء هر قلم کالا قابل فروش در شعب یک شناسنامه توصیفی تهیه شده و توسط یک لینک اینترنتی در دسترس قرارداده می شود سپس این لینک به صورت یک تصویر کیو آر کد ترجمه شده و برروی اجناس قبل از چینش در قفسه ها چسبانده می شود .
حال با کمی فرهنگ سازی به مشتریان آموزش داده خواهد شد که برای کسب اطلاع و کاوش کالاهای مشابه می توانید کیو آر کد موجود بر روی اجناس را توسط تلفن همراهتان اسکن نموده و به شناسنامه الکترونیک کالاها دسترسی پیدا نمایید
منافع برای مصرف کننده :
• دسترسی آسان به اطلاعات کالاها همچون فروشگاه اینترنتی
• امکان بررسی و مشاهده کالاهای مشابه موجود در سایر قفسه ها
• امکان دریافت خدمات مشاوره خرید از منبع موثق همچون انجمن دیابت برای بیماران دیابتی نسبت به مواد غذایی قابل فروش درشعب
• کاهش اتلاف وقت و افزایش رضایتمندی در خرید
2- ارتقای سطح آگاهی مصرف کننده نسبت به کیفیت و سایر اطلاعات توصیفی کالای قابل عرضه از طریق دسترسی آسان به اطلاعات توصیفی کالا
شناخت صحیح کالا عاملی است که مصرف کننده در مدیریت نیاز خود و خانواده خود به جِد نیازمند است. این امکان را برای مصرف کننده فراهم می آورد که در ساده ترین حالت ممکن با استفاده از گوشی تلفن همراه خود و بارکدهای حاوی اطلاعات توصیفی کالا، شناخت کاملی از کالای مورد تقاضای خود حاصل نماید. لذا وجود بستر مساعد برای شناخت مکفی از کالاهای موجود در محیط فروشگاه عامل ارتقاء سطح رضایت خرید در مشتری فروشگاه می گردد ؛ بنابراین ارتقاء شاخص مذکور باعث شکل گیری شاخص امنیت انتخاب در ماهیت خدمت شما خواهد شد .
3- جذب موثر بازدیدکنندگان جهت دستیابی به اطلاعات کامل تر و امکان مقایسه کالاها نسبت به رقبا
یکی از عوامل مهم اقبال به فروشگاه های اینترنتی، وجود اطلاعات در مورد آن کالا و امکان مقایسه می باشد. لذا سرویس اطلاعات توصیفی کالای وندر، با توجه کامل و غنی بودن اطلاعات، می تواند یک پایگاه اطلاعاتی بی نظیری را جهت رجوع و بازدید مخاطبین فروشگاه فراهم آورد و ضمن بالابردن سئو وب سایت، میزان خرید را از فروشگاه اینترنتی را افزایش دهد.
انتخاب اقلام کالا در فرآیند خرید با بهینه ترین قیمت
دسترسی به اطلاعاتی که بتوان یک قلم کالای مشخص مثل ست چینی را بین 50 تولید کننده ویا وارد کننده ، در شاخص هایی همچون قیمت برای توزیع کننده ، نوع بسته بندی ، ویژه¬گی های فنی ، استانداردهای ملی و بین المللی ، خط زمانی استهلاک و ده ها شاخص دیگر مقایسه نمود؛ نتایجی همچون بهترین کیفیت ونیز بهینه ترین قیمت را حاصل می نماید

1- دسترسی به هویت کالاهای قابل توزیع
شناسنامه الکترونیک کالا ، هویت آن می باشد. سامانه وِندُر این امکان را به عرضه کننده کالا خواهد داد تا پس از تعریف کالاهای خود در سامانه ، آنها را گروه بندی نماید. هر کالا اطلاعاتی از قبیل توضیحات ، مشخصات فنی و ظاهری ، تصاویر و غیره را از کاربر دریافت خواهد نمود. در ادامه سامانه یک آدرس اینترنتی اختصاصی به ازای هر کالا تولید خواهد کرد که حاوی شناسنامه الکترونیک آن کالا میباشد . امکان دسترسی به صفحه اختصاصی کالا از طریق کد خوان (QRcode)نیز فراهم شده است .
2- بستری برای مدیریت بهتر سفارشات خرید
همانطور که اشاره شد، سامانه شناسنامه الکترونیک وِندُر با ارائه خدمات اطلاعاتی در بستر وب سرویس این امکان(مدیریت بهتر سفارشات خرید) را در سایر نرم افزارهای مرتبط با مدیریت تامین و مالی فراهم می آورد . به طور مثال در نرم افزار مدیریت ثبت سفارش ، اپراتور می بایست کلیه آیتم های شناسایی قلم کالای مربوطه را به صورت دستی وارد نماید مخصوصا اگر کالا جدید باشد ؛ حال با خدمات اطلاعاتی وندور اپراتور تنها کافی است شماره شناسنامه کالا را (در نرم افزار ثبت سفارش)وارد نماید الباقی کار توسط وب سرویس سامانه انجام می پذیرد .

3- بستری برای مقایسه بهتر شرکت های عرضه کننده کالا
خدمات API شناسنامه الکترونیک کالا این امکان را به شما می دهد که از اطلاعات نامتقارن کالا بهره برداری های پایش و پیمایشی نمایید. طوریکه که شما با مشخص نمودن شاخص های ارزیابی کیفی و کمی عرضه کنندگانتان ، از ما API متناسب با این شاخص ها دریافت می نمایید ؛ این API به شما امکان ساخت وِندُر لیستی از عرضه کنندگان می دهد .

انتخاب اقلام کالا با بهینه ترین هزینه های حمل (با ایمن ترین روش)
دسترسی به اطلاعاتی که بتوان یک قلم کالای مشخص مثل ست چینی را بین 50 تولید کننده ویا وارد کننده ، در شاخص های همچون نرخ باربری ، نرخ بیمه باریری ، نوع حمل و نقل ، فرصت های انتقال(شرایط جغرافیایی مبدأ و مقصد) ، استانداردهای انتقال(ملی و بین المللی) ، خط زمانی انتقال و دهها شاخص دیگر مقایسه نمود؛ نتایجی همچون بهترین کیفیت ونیز بهینه ترین نرخ حمل و نقل را حاصل می نماید.
کاهش اتلاف در انبارش و شناخت موجودی

شناخت بهتر موجودی در مدیریت انبار فروشگاه های زنجیره ای ، با توسعه¬ی گستردگی اقلام قابل عرضه، یک ضرورت می باشد . سامانه شناسنامه الکترونیک وِندُر با ارائه خدمات اطلاعاتی در بستر وب سرویس این امکان(شناخت بهتر موجودی) را در سایر نرم افزارهای مرتبط با مدیریت انبار و موجودی فراهم می آورد که اقلام مشابه شناسایی و حذف شوند . از طرفی هنگام ورود و نیز انبارش کالا در انبار دسترسی آسان (QRcode) به اطلاعات توصیفی کالا همچون نام بین المللی کالا، نام فارسی کالا، کشور تولید کننده، شرکت تولید کننده، کلاس کالا، سرگروه ، گروه ، زیرگروه ، دسته ، زیردسته ، کد ملی / GS1 ، کد HS ،کدISIC ،کد CPC ،کد مکانی کالا (GLN) ، نوع بسته بندی واحد شمارش شرایط نگهداری و سایر شاخص های توصیفی تاثیر گذار در انبارش را فراهم می آورد .
بهره مندی از راهکار فرم دهی به داده های توصیفی کالا در بازار پژوهی و افزایش سهم فروشگاه از بازار